محل تبلیغات شما

از آنجاییکه حس کنجکاوی و دانستن امری ذاتی در انسان می باشد،درصورتیکه این حس در انسان اقناع شود؛حس خوب و لذت دانایی ظرف نشاط و شادابی و خلاءهای روحی انسان را پر کرده و انسان از لذایذ حیوانی به لذایذ واقعی و و عروج دهنده خواهد رسید.

            طَیَرانِ مُرغ دیدی تو زِ پایبَند شهوت               به درآی تا ببینی طَیَرانِ آدَمیت

درصورتیکه تعلیم دهنده خودش مشتاق دانستن باشد و به کُنه اثری که دانستن بر وجود انسان دارد دست یابد در هنگام آموزش و تعلیم و انتقال دانایی خود به متعلم آن نشاط دانایی را نیز به متعلم منتقل می کند و در چنین وضعیتی متعلم مشتاق یادگیری شده و ناخودآگاه از علوم دریافتی به وجد می آید و خاموش و آرام در مسیر اقناع خواسته درونی اش فارغ از هیاهوی بُرون به فعالیت می پردازد و بنابراین هیچ چیز نمی تواند جایگزین نشاط از آموزش و تعلیم واقعی و دانستن واقعی بشود؛اول معلم بعد علوم مورد تدریس باید اقناع کننده باشد تا افرادی هدفدار، مصمم با نشاط وارد جامعه گردند البته تحرکات جسمانی طبق برنامه روزانه همراه با موسیقی یا سرود های با محتوا از مومات ایجاد نشاط در مدارس میباشد بنابراین رعایت تفاوت های فردی و عدم تبعیض و محترم دانستن شخصیت دانش آموز و زنده کردن حس مسئولیت پذیری و بزرگداشت شخصیت انسانی او سبب می شود افرادی با اعتماد به نفس بالا و عالم و دارای هوش اجتماعی بالا تربیت شوند.

ضمنا آنچه مسلم است نداشتن دغدغه های مادی یک معلم در بروز ابتکار عمل و ایجاد نشاط و آرامش و ارتقای دانش نقش اساسی را دارا میباشد.

به امید آنروز که جایگاه آموزش و پرورش تحول یافته و هدفهای تعلیم و تربیت منطبق بر نیاز روحی و جسمی دانش آموز و ارتقای اقتصادی و تربیتی و علمی جامعه منطبق شود.

((دیدگاهی از نفوسی پاک با رایحه ای مینایی))

شهادت امام حسن عسکری(ع)

روز دانش‌آموز 13 آبان 1357

پدافند عامل و غيرعامل چيست؟

نشاط ,انسان ,تعلیم ,دانش ,واقعی ,اقناع ,آموزش و ,به متعلم ,و ارتقای ,آموز و ,ایجاد نشاط

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تکنولوژی